ALBIXON (Praha 5 - Malá Chuchle)

BAZENY.cz

ALBIXON jako jediná česká firma vyrábí jak bazény, tak i zastřešení. Vše vyrábíme zde v Čechách, a proto nabízíme komplexní řešení pro Váš dům, terasu a zahradu – bazény a veškeré bazénové příslušenství, zastřešení bazénů, SKYTRIUM, vířivky.

Upravit údaje
Je toto moje firma?
tel:
+420 477 070 711
fax:
+420 251 094 050
e-mail:
info@bazeny.cz
web:
https://www.bazeny.cz
  • Zbraslavská 54
  • Praha 5 - Malá Chuchle
  • 159 00
  • mapa

Hodnocení

*
*
*
*
*
0 hodnocení
Ohodnotit

Více informací

Dalo by se říct, že historie společnosti ALBIXON začíná v okamžiku, kdy si jeden z bratrů Smetanových, budoucích majitelů firmy, chtěl splnit sen. Na tom by nebylo nic zvláštního, po roce 1989 si chtěl plnit sny snad každý. V tomto případě však nešlo o sen o vlastní firmě a úspěšném podnikání, nýbrž o vlastním bazénu.

Pan Smetana si bazén opravdu objednal a nechal instalovat. Pozorně s bratrem celý průběh prací sledovali a získali dojem, že jde o poměrně jednoduchou záležitost. V tom se sice nemýlili, ale když viděli výsledek, byli bohužel velmi zklamaní. Firma to prostě neuměla. Bratři Jaroslav a Libor Smetanovi, kteří doposud úspěšně spolupracovali při výrobě nábytku, pojali nový podnikatelský záměr. Nápad jim nedal spát, a tak začali v garáži rodičů vyrábět jedny z prvních bazénů v Československu. Poctivý přístup ke kvalitě a orientace na vlastní výrobu se jim vyplatily, protože poptávka po bazénech Albistone® a po službách, které k nim patřily, se neustále zvyšovala. Díky dobrému jménu na trhu firma rostla. V současné době je ALBIXON bazénovým specialistou číslo jedna v České republice. Je také největším výrobcem bazénového zastřešení v Evropě a expanduje na další kontinenty. Zajímalo nás, co je za tímto úspěchem, jak podnikání ovlivnilo jejich život, co jim firma dala nebo i vzala. Bratři Smetanovi jsou sehraný tým, a tak odpovídali společně.

Jaké byly začátky? S čím bylo potřeba zabojovat a co vám naopak pomohlo?

Někteří nás varovali, ale většinou i povzbuzovali. Měli jsme nápad a šlo nám to. Mávli jsme rukou nad dobře míněnými poznámkami o konkurenci a nelehké situaci na trhu a vidíte – možná trochu bláznivá odvaha se nám vyplatila. Bez ní bychom se nedostali tam, kde jsme. Hned v prvním roce jsme měli 70 zakázek a v dalším roce 150. Od té doby čísla rostla geometrickou řadou a my s nimi.

Byl to od začátku váš cíl, vybudovat takto velkou firmu? Nebo to postupem času vyplynulo ze situace?

Spíš to tak nějak vyplynulo samo. Jednou, to bylo po několika málo letech činnosti, jsme na firemním setkání řekli, že bychom chtěli dosáhnout na počet asi 50 lidí a stačilo by to. Jemně jsme byli upozorněni, že to půjde dost těžko, když je nás již stovka. Opravdu nás to překvapilo. Vnímali jsme, že rosteme. Uvědomili jsme si, že přestože všechny naše lidi známe jménem a jsme s nimi v těsném kontaktu, tak nám vůbec nedošlo, kolik už jich s námi spolupracuje. V sezoně u nás pracuje až 500 lidí a s mnohými spolupracujeme dlouhodobě i mimo ta nejrušnější období. Doufám, že se všemi máme stále podobně blízký vztah. Rozrůstáme se nejen sortimentem, ale i navazujícím servisem a službami, takže nás bude nejspíš ještě trochu přibývat. Navíc jsme se teď ohlédli i lehce jiným směrem. Abyste tohle všechno zvládli, prostě potřebujete být fit. V rámci vymýšlení zdravějšího jídelníčku jsme objevili goji. Tuto zázračnou „čínskou brusinku“ dnes dovážíme z pečlivě ověřených zdrojů. Jak pro sebe, tak pro zákazníky.

Proč se společnost jmenovala nejprve Albion a proč jste jméno změnili?

Název Albion se nám líbil a dlouho jsme byli spokojeni. Protože je to ale starý název pro Anglii, je poměrně často používaný a začali jsme mít problém, že si nás lidé pletli se společnostmi zabývajícími se něčím úplně jiným. Také začaly být problémy při získávání internetových domén a tak dále. Dlouho jsme s pomocí našich zaměstnanců vymýšleli nový název, ale nakonec jsme jednoduše přidali x a vznikl ALBIXON. Název se nám líbí. Uvažovali jsme i o změně grafiky a barevnosti loga, nicméně stačilo trochu upravit původní a stále skvěle funguje.

Které okamžiky či nápady považujete za důležité?

Takových okamžiků bylo několik. Asi nejdůležitější bylo, když jsme přišli s inovací způsobu, jakým dodáváme a přepravujeme bazénové zastřešení. Inspirovali jsme se u známého výrobce nábytku a naše věci jsme začali balit do boxů s tím, že do konečné podoby se složí až na místě. Můžeme tak přepravit najednou více boxů, snižují se nám náklady a ušetříme skladovací místo. Konkurenční firmy to od nás často kopírují. Velkou změnu přinesl i přechod z čistě zakázkové výroby na většinou typovou produkci. Zlomovým okamžikem určitě bylo, když jsme koupili areál bývalého ČKD Hořovice a zřídili zde naši práškovou lakovnu, která je největší svého druhu ve střední Evropě.Lakovna stále z 80 % pracuje pro nás a zbylých 20 % tvoří zakázky jiných firem. Nezastavujeme, jedeme 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Otevírací doba

  • Po 8:3016:30
  • Út 8:3016:30
  • St 8:3016:30
  • Čt 8:3016:30
  • 8:3016:30
  • Máme právě otevřeno

Napište nám

Povinná pole

Všechny sekce
Zavřít

Přihlášení

nebo
zapomenuté heslo